Hästfronten

Hellu.

Här kommer mitt inlägg ang hästfronten som många tjatat om att det är dags att publicera.

Katta hamnade hos mig av en "slump", egentligen va det verkligen inte meningen att jag skulle ha en häst till men eftersom ponnyn åkte och unghästen inte va såld än och därför blev själv. Så fick sett katta på Facebooksidan "vi med ridtravare" & fick kontakt med ägaren. ( hon stod hos ägarens bekanta i Göteborg).
Mamma åkte med mig & provred. Satt dock bara få steg innan jag valde att detta är ingen häst för mig.
Pratade med ägaren & hon erbjöd sig att låna ut katta som sällskap till min unghäst tills den va såld.
Redan första dagen katta va hemma så fastnade jag för henne. Jag vågade mig upp & rida. Visst de va högt att sitta på storhäst, men de allt kändes så otroligt RÄTT!
Red henne & tränade försiktigt.
Ägaren kom ner & red henne, tyckte hon hade blivit jätte fin och hon va nöjd över mitt jobb.
Vi bestämde oss tsm för att klinik besiktiga för att jag skulle köpa & pang där kom något som Ingen av oss väntat oss. Hon va halt..
Min första tanke va, vad händer nu!?
Eftersom ägaren är sjukt lätt att ha med att göra så disskuterade vi & jag skulle behandla henne 10 dagar och rida 4 veckor sen på återbesök.
Dagarna gick, katta blev att piggare. Började hoppa över staketet, va rastlös. Men sen började vi rida igen & då blev de bättre.
Återbesöket kom & hon gick igenom. Vilken lycka!
Bara några få dagar efteråt besöket så började hon dumma sig med att stegra & kasta sig. Blev jobbig att hantera. Jag blev osäker & hon fortsatte dumma sig! Jag visste ju att hon inte hade ont utan de bara va dumheter men jag va för osäker.. Lät henne vara lite, enbart pyssel.
Bestämde en dag för att sätta mig upp & de skulle f*n gå att rida. Började lugnt. & de gick bra.
Igår red vi lite paddock & sen ut. Visst hon busar & skuttar. Men sålänge hon inte stegrar för att gå över så är de lugnt.
Jag bestämde mig efter ridturen igår att katta ska få stanna hos mig.
Har fått mycket kommentarer från ägare, vänner , familj & utomstående att jag gjort ett bra jobb och tsm kommer vi klara allt. Jag känner så själv, jag vet att resan är lång men jag vet oxå att vi kommer klara det med mycket träning!

Jag har många ggr stått i valet & kvalet om jag ska sluta rida men jag har bestämt mig. Jag ska sänka kraven på mig själv & bara ha kul. Jag föddes som ryttare & är ämnad för det, det är inget jag ska sluta med.
Jag har upplevt många tävlingar på ponny & hade gärna upplevt de på storhäst oxå men jag har helt livet framför mig. Katta är bara 6 år så jag har verkligen ingen brådska! Vi ska ta de lugnt & bara ha kul tsm!

#ridtjejföralltid#kastaloss ❤

/e




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback