Måndag & ny vecka- nya tag

Hello.

Som varje vecka, ny vecka & nya tag.
Startade veckan med morgonrutiner med finaste neo. Sedan som i vanlig ordning jobb. Blev en lång dag idag, gillas!
Gillar att jobba, gillar rutiner!

Älskling lagade god middag till oss förut & tände ljus. Så mysigt!

Åkte till stallet & bestämde mig för att rida. Inga krav & inga förväntningar!
Kände redan direkt när jag hämtade henne i hagen & hon följde mig som en hund att de skulle bli en bra dag.
Myste massor medans regnet smattrade utanför, bestämde oss för en ridtur trotts att jag inte hade någon väst( rider ALDRIG utan)!
Blev lillarundan i skritt.
Direkt när vi kom från gårdsplan så började hon dumma sig men jag släppte helt i tygeln & klappade henne så hon skulle bli lugn innan hon skulle stegra, sen skänklade jag på henne. Hon gjorde ingenting mer, försökte inte ens trotts att de regnade & blåste!
Tränade på att ställa & flytta henne.
Gick så galet bra, super nöjd!
När jag satt på henne så insåg jag att jag har verkligen gjort ett stort jobb med henne. Hon blir mer & mer formad efter mig, helt underbart.
Jag är verkligen förälskad! & jag vet att med rätt träning & tid så kommer hon bli grymt bra! Hon är hästen jag vill lyckas med!
Visst jag kan köpa en läromästare & få tillbaka mitt självförtroende, men i längden blir jag inte lyckligare. Däremot när jag lyckats med katta & vi båda har högt självförtroende så kommer jag vara lyckligast. Den som säger att lycka inte går att köpa för pengar har aldrig ägt en häst. De är så sant!

-jag vill, jag ska, jag måste lyckas-

Killarna läser bok, jag lyssnar med ena örat, sitter framför elden & tänker på hur bra jag har det.
Världens finaste son, bästa pojkvännen, äran att låna den grymt fina hästen som jag hoppas på att äga snart!, bästa mamman & pappan, syskonen & deras barn, mina fina vänner. Jag är så otroligt tacksam! ❤

/e




Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej Emelie. Var med Sandra den gången ni red ihop. Tycker du gör ett jättebra jobb med henne. Kasta kan vara svår, men jag är övertygad om att ni kommer över den här fasen.

Ville egentligen bara ge lite beröm som kanske kan generera i lite styrka när det är motigt :)
Mvh Sofie

2013-11-20 @ 09:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback