Hejsvejs!

Jag tänkte ta och gästblogga här, när jag ändå håller på att pilla lite på Emelies design. Jag är verkligen absolut inte bra på att skriva sånna här inlägg, tycker det är jätte svårt. Men testar mig fram lite, haha. 
 
Jag är en 14 årig tjej vid namn Sara. 
För 2 år sedan åkte jag upp till tahult för förstagången. Letade efter medryttarhäst & en utav mina tjejkompisar red en häst där uppe då. Så vi frågade runt lite och då sa dom att det fanns en ung ponny på 4 år, som var några stall ifrån som behövde hjälp några dagar i veckan. 
Jag blev jätte glad, och påvägen hem så åkte vi ner till stallet för att checka av. 
När jag kom in i stallet, möttes jag av världens sötaste häst. Hade ingen aning om att jag senare framåt faktiskt skulle rida denna ponnyn. 
En som var i stallet gav mig numret till hästens ägare, som då var Emelie. 
Jag ringde och pratade med henne, och vipps så skulle jag provrida. 
Ponnyns namn var Surprice. Jag provade rida henne, alltså ni skulle sett. Kan inte sluta skratta när jag ser videos och bilder från första provridningen, ojoj. Det såg mer än hemskt ut kan jag ju tala om!
Men jag gillade vad jag såg och fastnade direkt.
Surprice gav mig några helt oförglömliga år att minnas. Hon är verkligen grunden till vad jag vill bli, vart jag gått i min utveckling. 
Att ge upp henne var det svåraste jag har gjort i hela mitt liv. Något saknas även idag, och det kommer alltid göra det. 
 
Så genom detta, så lärde jag känna Emelie och resan har bara gått framåt. Vi har känt varandra i snart 2 år.
Lovely ♥
 
 
I nu läget rider jag inte någon utav hennes, eller hennes mammas hästar. Men jag trivdes bra där och dom är faktist jätte snälla i hela familjen! Ställer alltid upp i alla lägen, så de så ;) 
 
Jag själv har ridit i ca 7 år nu till sommaren. Har ridit på ridskola nästan hela mitt liv, tills Suprice dök upp då alltså. Just nu rider jag inte någons häst alls. Jo, Kimsan ibland. Hjälper ägaren när hon behöver hjälp.
 
Emelie utbildar en storhäst just nu. 
Dom har haft en tuff tid nu, så långt jag vet iallafall. Men jag hoppas verkligen att allt löser sig för dom och att Emelie får lite tur nu. Hästen hon äger är verkligen helt underbar, jag har tillåmed ridit den en liten kortis. Riktigt glad faktiskt!
 
Tanken är att vi ska gå på Mässan nu nästa helg någon dag, så det ska bli riktigt roligt. 
 

 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback