Ekar tomt

Hej.
Här ekar det tomt på inlägg, det är verkligen sjukt svårt att hinna med allt på dagarna. men förhoppningsvis så börjar vardagen komma tillbaka på allvar denna veckan, behövs!
Älskar rutiner så dags att komma igång med dom igen.

Båda ponnyerna sålda, står nu med en storhäst.
Ett varmblod, 6 år. Kallar henne "katta" för första natten tog hon sig ut igenom boxen utan att det syntes. Hon är typ 160 cm ngt och ganska kraftig så att det inte syntes var helt otroligt. Så hon är alltså smidig som en katt, så då blev det katta. Ganska gulligt! För övrigt så är hon aldrig tävlad i trav & enbart lite riden. Alltså inte utbildad. Så det kommer bli en lång resa, men en förhoppningsvis mycket rolig resa. Har henne på prov en månad så får se efter månaden vad jag tycker, men en så länge kommer vi bra överrens. ( hunnit rida 4 ggr). Så har inte så mycket att säga än. Tiden får avgöra helt enkelt!

Idag red jag i paddoken för första gången, ( vet inte om hon gått där tidigare heller). Hon hade svårt att bära sig i traven på volt, så det ska vi träna på. Väldigt mycket!
Går sakta framåt, har lagt upp ett schema att inte galoppera före 2 veckor, ifall hon inte faller in själv. Men inget jag måste försöka direkt utan mer trav & skritt arbete.
Hon gick jätte fint idag, så himla snygg med sin mörka glansiga färg och biffiga kropp.( första bilden nedan)!

Denna helgen har verkligen varit helt underbar, först igår shopping, Liseberg, fest hos syssling&tjej på kvällen.. Mycket trevligt!
Idag bjöd dagen på morgon i stallet, shopping till hemmet( hittade massa fina saker, helt förälskad i en speciell stil, dags att göra om hela hemmet), mys med killarna, stallet och rida samt stallmöte och avslutade kvällen med syssling&tjej samt en liten bror son till syssling. Trevligt trevligt!

Dags att förbereda sig för natten, måste sova i tid så man kommer in snabbare i rutiner.
Älskar att lägga mig och läsa bok på kvällen och somna så.
Älskar att veta att min fina lilla familj sover gott nära mig, finns inget finare!
Älskar när mina nära mår bra!
Älskar den bra känslan!

Ska försöka uppdatera bättre nu, iaf ett inlägg per dag.

/e




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback