Hösten närmar sig..

Hellu.

Lite nere blir man allt när Sverige levererar regn, ska vi redan gå in i regn perioden.. Tråkigt!
Får vara glada för det roliga som gjorts i sommar när solen faktiskt sken!

Gårdagen bestod av jobb, ett oplanerat gympass, umgås med mina fina en stund innan dags att bege sig till stallet där jag hjälpte Ellinor & även min häst fick motion, stor handling och avslutade kvällen med bok läsning.
När så jag kan börja fundera vad för fel det är på mig, jag går non stop hela dagarna och sover inte så mycket på nätterna. Känner mig udda faktiskt, men vill man hinna med allt så får man ligga i.
Kommit in i världens tränings Stim, ska verkligen kämpa för att hålla det uppe!
Igår körde jag lite nya övningar med Malin, hon visade mig. As gött!
Tränade mycket rumpa och mage samt triceps. Gött vare!

Ridningen bestod av fram ridning innan det var dags för Ellinor och ta över. Riktigt grymt bra gick det! Stolt!
Katta är verkligen en sjukt fin häst, så himla go på alla sätt och vis. Även fast hon försöker ibland, igår blev hon blir busig när alla hästar red runt i paddoken men det gick bra ändå.
Hon är väldigt lätt lärd och är man bara bestämd så slutar hon med buset direkt. Lika bra att lära sig med en gång! Jag är iaf väldigt nöjd över henne!
Fick faktiskt stå inne i natt och mysa med nytt spån och massa mat, man måste skämma bort dom lite.

Dagen idag består av jobb, tid med neo. Vad vi ska göra än är oklart men ev iväg på ett ärende.
Och ska förbi stallet & pyssla lite. Tror hon ska få vila idag. Dels för vädret och dels för både hon & jag behöver lite ledigt ifrån träning.
Så idag blir de bara pyssel, mysigt!
Älskar när regnet smattrar emot stall fönstret och man står på insidan och pysslar med sin häst och lite musik i bakgrunden, helt underbart!
Samma gäller hemma, älskar tända ljusa regn, en film, ngt gott och äta och dela filt i soffan med bästa sällskapet. Såååå mysigt!

Längtar faktiskt lite till hösten och vintern när man kommer in i värmen och bara myser ner sig.

Jag ska försöka uppdatera ikväll, måste jobba.

Hoppas dagen är bra trotts regn & rusk. Gör det mysigt ist för att tyck det är tråkigt, alla årstider har sin charm!

/e




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback