Ny vecka, nya tag right?

Hellu.

Blev natt jobb & var förmodligen sista natten på det stället, tråkigaste med att vara vikarie. Att man inte stannar hos dom man trivs bäst hos, men men. Det är lite speciellt oxå, man får ju träffa nya människor och man får ju mycket mera erfarenhet. Gillas på olika sätt det dära.

Passade på att storhandla på vägen hem så nu finns det mat ett par dagar, dock äter vi som hästar så maten lär ta slut snabbt. Haha.

Sov under dagen, mycket välbehövligt och otroligt skönt. Börjar lära mig att sova på dagarna nu, nu när jag inte ska jobba natt mer. Väldigt roligt att försöka byta tillbaka dygns rytmen, kommer ta ett litet tag. Sliter ganska bra på kroppen, men men så är det att jobba. Jag ska jobba i över 20 år till så bara lära sig!

Stallet förut bestod av kravlös uteritt i naturen med Emelie-Kimsan, mycket trevligt. Skrittade typ hela vägen eftersom vi hade så fasligt mycket roliga saker att prata om, haha.
Blev iaf lite trav & ytterst väldigt få galoppsteg. Eftersom det är mycket träning denna vecka för Missy så var det skönt för henne att ta det lugnt idag.
När vi ridit så gick Missy lös på gården & åt gräs, så otroligt snäll. Hon stannar där man ställer henne. Bästa hästen!

Var hemma tidigt & verkligen njöt. Så himla skönt att vara hemma innan halv 8 och bara umgås med killarna. Åt kvällis med neo och pratade en del, underbart! Jag känner verkligen hur mycket jag tycker om livet, ända som fattas är ett riktigt jobb med fast anställning, så vet ni något så hojta till.

Har bara tagit det lugnt hela kvällen, en lång välbehövlig dusch, fot massage i soffan framför film & mys! Älskar starten på denna veckan. Hoppas ni haft det lika bra.

/e




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback