Släpper bomben..

Nu är det klart, jag vet...

Som jag kanske berättat så har massör/kiropraktor behandlat Missy för hon har varit sne i kroppen, låsningar osv.. Kan inte allt dom behandlat. Men jag efter alla behandlingar som gjorts så var hon "friskförklarad" ska dock uppföljas med jämna mellanrum, sånt gör man alltid!
Men iaf jag började rida henne som vanligt, ( ridit enligt form av schema innan). Hon har gått så otroligt bra, varit mjuk o go. Visst hon har varit stel osv ibland, men alla hästar har olika dagar så är det bara!
För någon vecka sedan tyckte jag hon var markant på vänster bak när jag red på spår, men nä. Ingenting..
Red igen & samma sak hände, denna gången va hon lite konstig i gång..
Tog de ännu lugnare med henne, hon blev bra.. Halt, bra, halt , bra så höll det på så. Jag beslutade mig för att låta henne vila några dagar & fick tid på Åby idag för att göra hältutredning.
Väl nere så visade hon 2 gradig hälta på vänster bak på RAKT spår, travade med henne på volt & hon visade ännu mera. Böjde henne & hon visade 4 graders hälta.. Började behandla för att se vad det var, inte knäet, inte hasen, inte den & inte de.. Ingenting hittades!
Fick med en halt häst hem, som ska vila 2 veckor.. Men om hon kommer bli bra igen visste inte veterinären, trodde inte på ridhäst.. Men alla mirakel kan ske så hoppet finns fortfarande! Jag tänker aldrig sluta hoppas för denna hästen!!

Allt går verkligen skit nu, bilen gick inte igenom besiktningen igår & jag ska börja jobba måndag o då behöver jag bil i tjänsten.. Ingen idé att laga va för dyrt & onödigt!
Hästen är skadad, jag vet inte vilket beslut jag ska ta.. Vill inte hon ska ha ont men vill inte låta henne gå vidare heller, jag är inte redo!

Det händer så otroligt mycket saker i mitt liv just nu, jag mår verkligen skit!! Hoppas ni har överseende när de gäller bloggen! & till på köpet lyckades jag i princip bryta mitt finger på kliniken..

/e




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback