Dags för sömn

Hello.

Brors bil gick igenom med blanka papper, skulle besiktigat min bil där oxå!

Älskling lagade mat tills jag kom hem, supergod bacongryta med ris. Skönt att jag fick lyx idag! Känner mig lite bortskämd, först blir jag väckt med mys, sover gott med sovmorgon, äter frukost med killarna & maten står klar när jag kommer hem. Så himla glad & tacksam!

Stallet idag gick över förväntan. En tjej i stallet hjälpte mig att longera.
I början gick de inte speciellt bra, hon stegrade och sparkade som bara den men sen efter en stund så blev de bättre. Avslutade med att jag satt på henne. Hon var mycket spänd och "osäker" skrittade bara. Testade att fatta trav men då började hon direkt så nöjde mig med skritt. Vill inte utsätta verkligen mig eller hästen för någonting!

Tjejen i stallet som hjälpte mig håller på med "hästpsykologi".
Hon berättade för mig att katta är som en outbildad 3 åring & när hon blir osäker så blir hon "farlig" och dum. Men hon tror oxå att hon kommer bli en riktigt bra häst när hon är färdig! Men jag ska rida henne som att hon är 3 år och precis inriden. Nöjd med minsta lilla framsteg men att ändå våga testa lite mera. Mycket träning från backen, pressa henne från backen först! Lägga upp ett lugnare träningsschema som ska följas efter in i detalj.
Vissa dagar mer fokus på träning andra bara mysa & få ett starkare band.
Så mitt schema kommer upp imorgon.
Hon tror eller rättare sagt är helt säker på att katta är en enmanshäst och behöver enbart en person som rider henne & tränar henne.
Sen ska jag även börja massera henne efter ridning 1 gång i veckan för att mjuka upp henne lite extra, vilket jag brukar göra redan nu. Dels för att hon ska få extra skönt efter träning & dels för att mjuka upp henne.
Ska bli intressant och börja enligt schema!

Lilleman sover gott, brasan är tänd, älskling brevid mig. Dags att krypa ner under filten och läsa lite innan de är dags för sömn.

/e




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback