Lill-lördag

God kväll.

En mycket trött tjej är precis färdig med alla sysslor för dagen.
Ska inta nerbäddning i soffan och läsa mig till sömns, men först lite läsning av bloggar. Extra inspiration är alltid bra.

Ridningen bestod av en lugn tur i skogen med syster med bus och tjej snack. Ska för övrigt testa en ny hoppsadel på katta i helgen. Nackdelen är att den är brun & jag har nu svart utrustning. Vem vet, kanske byter till brun istället, är faktiskt snyggt på en mörk häst. Återstår att se.
Ridningen gick bra. Katta är så himla duktigt. Tränade på att flytta henne mycket i skritten, vill hon ska böja sig ordentligt och flytta sig för min skänkel & de skötte hon kanon bra.
Jag är inte den som gillar att rida med spö, men har börjat göra de. Räcker att jag håller i spöet så lyssnar hon bättre.
När vi kom tillbaka till stallet så myste jag med henne och gav henne lite extra hö, gillar inte att lämna hästen utan mat. Trotts att hon redan ätit middag och skulle få kvällsmat senare. Men ändå.
Hon är så himla go, när man kramar henne så lägger hon öronen framåt och tittar på mig. Precis som hon säger att hon uppskattar de, fina älskade häst!

Jag intar kvällläsning medans killarna ser på tv, mysigt att ha dom nära. <3

/e




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback