Lördag

Hello.

Helg & lördag.

Steg upp tidigt imorse för att ge "mitt stall" & mammas stalls hästar mat. Släppte ut våra & sedan bar det iväg på massor av ärenden med lilleman.
Frukost på allum, shopping till hemmet och storhandlat mat.
Landat hemma och då var det städ och matlagning som stod på schemat.
Hann äta en snabbis med mina 2 älsklingar innan jag drog vidare till stallet där ett dressyrpass på katta väntade..
Jag är egentligen ingen dressyr människa, vad är jag egentligen!? Hm svår fråga..
Men jag testade iaf igår när jag red ett rakt bett med fasta ringar, hon gick ju skit bra. Så tog det idag på träningen. Alltså galet vilken fin häst! Helt sjukt.
Gick i låg & fin form i båda varven i både skritt och trav. Och vet ni vad? För bara några veckor sedan kunde hon inte trava i vänster varv utan hoppade & sprakade hela tiden. Men idag, hon gick i form inåt ställd. Kunde till och med byta varv i skritt och hon behöll "formarbetet". Gud vad jag är nöjd. Finns massor vi behöver träna på men att komma framåt lite underlättar. Man blir så mycket mer taggad att fortsätta kämpa. Min lilla sessa fick kvällsmat o på med gosetäcken innan jag gick. Så himla underbar häst! Förälskad! <3

Väl hemma igen, så hade älskling börjat lägga golvet i vardagsrummet så jag bytte om & hakade på. La golv för första gången i mitt liv, älskling va en grym lärare. Och monterade upp våran nya devansoffa. Så jäkla fint blev det!
Älskar nya vardagsrummet, tack älskling för dom löste allt detta! Bäst är du' <3
Har även varit tsm i 4 år & 10 månader, jag blir bara mer & mer förälska för varje dag som går. Min bättre halva! <3

/e




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback