Resan & tacksamheten.

Hello.

Som jag kanske berättat så började min och kattas resa inte precis som de brukar.
Jag fick syn på henne på Facebooksidan ridtravare. Fick kontakt med en tjej och blev sedan vidare skickad till ägaren. Började prata och redan dagen efter åkte jag & mamma för att provrida. Hade bara ponny hemma så när jag klev in i stallet så tyckte jag hon va gigantiskt stor och maffig, skit snygg!
Hon som skulle visa henne va en kompis till ägaren, hon red henne och blev avbockad 2 ggr. När jag satte mig upp vågade jag inte rida, blev ledd några steg och ville genast av. Jag blev jätte osäker. Vi valde att åka hem & ringde ägaren. Blev så att min lilla 1 åring som skulle säljas behövde sällskap så vi fick möjligheten att ta hem katta som sällskap.
Jag tog mig i kragen och gav mig ut på henne på ridtur. Redan från första dagen hemma har de klickat. Hon är väldigt speciell, mysig & så himla snäll.
När vi besiktigade henne första gången har hon aldrig visat hälta på någon ridtur. Blev så otroligt ledsen när de visade sig vara hälta och varför visste vi inte riktigt.. Förmodligen överansträng!
Blev promenader i början efter & sedan ridning. Va lite fram & tillbaka.
Idag fick ägaren en tid på Åby. Hon & hennes pappa åkte ner till kliniken, jag jobbade men kom förbi på min lunchrast. & vi fick höra många fina ord om katta idag, hon gick igenom. Ni förstår inte vilken känsla. Så otroligt lycklig! :-D

Stort tack till Sandra & hennes pappa för all hjälp idag. Kan inte säga annat än att en bättre familj att låna häst ifrån finns inte. Så otroligt snälla & hjälpsamma! <3
Så himla tacksam att just jag fick chansen att låna denna fina häst. Ser verkligen fram emot resan tillsammans med katta. <3

Nä nu ska jag upp & pussa på prinsessan & rida ut i skogen och busa! /e




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback