Äventyr

Hello.

Kan säga att vi varit iväg på äventyr.
Först en sväng till gymkhana tävlingen som hölls på Göteborgs fältrittklubbs utebana. Det var sm kval & Landvetters egenmixade lag kom 2a, grymt bra!
Vi hann dock endast se några få grenar för sen var de lång pause och vi orkade inte vänta så vi åkte vidare till DM i ridtravare hoppning, riktigt roligt att se. Aldrig sett en sån tävling innan, men alla gjorde bra insatser!

Skönt med en liten roadtrip, behövs!
Inser mer & mer hur mycket jag vill börja hoppa igen, det är verkligen ett mål. Att våga! Visst jag vet att man sätter gränser när man blir äldre men att börja träna ordentligt nu så jag & katta vågar mer! Samspelet mellan häst & ryttare är så otroligt viktigt. Att lära känna hästen & den dig är verkligen nr ett.
Jag & katta har verkligen fått lära känna varandra både på rygg & backe. För vi har haft 10 dagar med enbart träning från backen + att vi lär oss tsm på ryggen. Är en lång resa, men oxå en otroligt rolig resa!
Vi har mål & delmål. Kommer upp inom kort.
Om en stund ska jag till stallet & rida ett pass i paddocken, blir markarbete. Mycket mjukgörande övningar då hon håller på att bygga upp sig! + jag är inte helt hundra i kroppen så blir lugnt. Vill inte bli mer sjuk.

Kvällen består av städ, läsning, filmmys & uppladdning av veckan!
Varje kväll måste jag ha något att göra för att tänka på lite annat så jag har haft lite planer på att börja med yoga, sägs vara mycket lugnande. Läser för att tänka på annat men behöver mer "sysselsättning". Kommer du på ngt så berätta gärna det. Promenader vågar jag inte själv i mörkret, jag är skit mörkrädd. Haha!

Skulle egentligen storhandlat idag men väntar tills imorgon, vill ha färsk mat. Söndagar har dom aldrig ngt nybakat. Så nä, får allt bli imorgon!

Skriver mer sedan!
/e




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback