SÄKERHETSVÄST!

Det står så mycket om SÄKERHETSVÄST överallt.
Inom ridsporten så tycker jag personligen att det är något man ska bära oavsett vilken gren du rider.
När man är 18 år alltså när man är myndig så bestämmer man själv om man ska bära väst eller inte. Visst det är väl en skit bra regel att man får bestämma själv när man är myndig, men allvarligt talat så tycker jag det borde vara lag på det i hoppning & terräng. Det är faktiskt farliga grenar!
Jag personligen ville aldrig ha väst när jag red när jag var yngre, man va inte lika snygg, kände sig klumpig och allt var bara jobbigt med västen.
Något jag ångrar idag, hade jag burit västen när jag "bara" skulle skritta en lugn sväng i skogen så hade jag aldrig haft som rygg problem jag har nu.
Jag har varit hos olika läkare, osteopaten osv men ingenting hjälper.. Jag är skev i ryggen.
Vill så otroligt mycket träna på gymmet men jag kan inte.. Jag tränar mer på ena sidan än på andra och det gör ont hela tiden..
Så jag säger bara en sak.
Bär västen vid varje ridtur oavsett vad du tänkt göra!
Jag själv har ALLTID den på mig!

/e




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback